Från hästryggen till sand..

Igår va det städ dag i stallet vid lunchtid. Vi började med att röja upp i hagen och ta bort alla kvistar och grenar så att hästarna kan gå själva från hagen till sommarhagen istället för att vara i vinterhagen.. Tog ca 2 timmar att fixa och det känns i benen och armarna idag kan jag lova.. Har värsta träningsvärken. Men det va det värt för nu kommer hästarna att kunna röra på sig betydligt mer vilket är otroligt bra..

Efter vi hade städat skulle emmy rida på Elmer i padden. Elisa kände att hon inte orkade rida eller att hon inte skulle hinna. Men med lite övertalning från mig så beslöt hon sig för att rida i padde hon med på Tia. Hon red i grimma och knöt grimskaftet som tyglar. Sen bar det av till padden där hon fick tia att gå jätte fint så inget bett behövs för att den ponnyn ska gå fint och i form.. Sen skulle hon ta någramskutt och det tyckte både tia och elisa om så tia började bovka och busa. Jag förstår inte hur hon akn sitta kvar hon måste haft lim på rumpan ;).. Sen övertala Elisa mig att prova efter ett tag och jag sa att jag skulle ramla av.. Han rida ca 2½ varv och hoppa en gång sen låg jag på backen och käka sand. Gott.. eller inte,. Men sen va det bara att hoppa upp igen och försöka på nytt.. Ramla av på samma ställe igen och lyckades att få sand överallt... Sen hoppa jag upp igen och då gick det bättre tack vare elisa :D Men jag ger mig inte jag ska få prova en gång till minst fast då med tränset på.. Stackars Tia hade mig på huvudet nästan innan jag ramlade av.. Och Elisa fick dåligt samvete. Men vart inte skadad iallafall vilket va tur.. Har bara lite ont i ryggen idag men det går över. KUL dag iallafall och roligt att ramla av också och ännu roligare att få prova Tia ..

Sen skulle jag tillbaka på kvällen och kvällsfodra och rida Bellaa  bus, vilket gick jätte bra. Hon har blivit så lung och duktig nu när hon har kornkross igen. Red inte så länge ca 30 min i skritt och trav men roligt va det endå. Förstår inte hur jag kunde slyta rida två gånger. FInns inget roligare eller härligare än att rida och pyssla om hästarna elle ratt bara vara i stallet.

Så idag har jag haft dåligt samvete för att jag inte varit i stallet fasten att jag inte skulle ha Bella idag ville jag åka till stallet och bara vara där. Tycker gott att vi kan ha en städdag snart igen för roligt att träffa alla i stallet och lära känna alla. Härligare folk än "hästnördar" får man leta efter ;) Idag har det varit en rätt så okej dag fast en att jag inte varit i stallet ska dit i morgon och rida Bella :D JIPPI!!! Och sen blir det  festa :D kul kul..

aja om man skulle ta och sova lite nu kanske... God natt..

Tjingeling^^,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0